Sluit menu

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen vind je hieronder. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice.

SAUNA
Wat moet ik aan als ik een dagje naar de sauna ga?

We raden aan comfortabele kleding te dragen wanneer u naar de wellness gaat. In de het resort zelf is het niet toegestaan om kleding te dragen. Enkel slippers, twee handdoeken en een badjas zijn noodzakelijk. Dit kunt u zelf meenemen of huren bij de receptie van de Wellnessboot.

Kan ik badkleding dragen tijdens mijn bezoek aan de Wellnessboot?

Het dragen van (bad)kleding is niet toegestaan. Slippers zijn daarentegen verplicht, met uitzondering van het dragen in saunacabines. Er is één uitzondering op de regel van het dragen van badkleding deze is namelijk op dinsdag. Tijdens deze dag is het mogelijk om met of zonder badkleding gebruik te maken van de sauna. Traditionele strakke badkleding (badpakken en zwembroeken) zijn dan enkel toegestaan.

Hoe laat moet ik in- en uit checken?

De sauna is geopend vanaf 10.30 tot 22:30. Op vrijdag en zaterdag zijn we tot 23.30 uur open, we verzoeken gasten een kwartier voor sluitingstijd zich richting de kleedkamers te wenden. Tijdens feestdagen zijn er speciale openingstijden

Wat is de minimale leeftijd voor het gebruiken van de sauna?

Kinderen van 12 tot 18 jaar kunnen onder begeleiding van een volwassene genieten van de geneugten van het wellnessresort. Op zondag tot 18.00 uur zijn kinderen in de leeftijd 4 t/m 11 jaar welkom.

Zijn er lockers waar belangrijke spullen in bewaard kunnen worden?

Bij de receptie geven onze medewerkers een polsbandje met een chip waarmee u een locker in de kleedkamer kan openen en sluiten. Wees voorzichtig met bezittingen aangezien de Wellnessboot niet verantwoordelijk is voor items die in de lockers achterblijven. Het is mogelijk om zonnebrand, een boek of een leesbril mee te nemen in de daarvoor bestemde transparante tasjes.

Zijn er regels in de sauna?

Eer de omgeving met stilte: een dagje sauna draait om stilte en ontspanning. Wanneer er geen opgietingen zijn in onze speciale opgietcabine is dit de sauna waar het is toegestaan om een conversatie aan te gaan. Lees hier onze huisregels.

Kan ik naar de sauna als ik zwanger ben?

We raden vrouwen aan die zwanger zijn om in het eerste trimester niet naar de sauna te gaan. Na deze periode vragen we altijd om advies in te winnen bij de eigen verloskundige of dokter. In principe is het veilig om de sauna te bezoeken tijdens een zwangerschap voor vrouwen die regelmatig naar de sauna gaan. Wel raden we het af om gebruik te maken van de infraroodsauna. 

Mag ik mijn eigen opgietmiddelen meenemen?

Opgietmiddelen, scrubzout of maskers mogen niet door de gasten worden binnengebracht en gebruikt. De rituelen mogen alleen worden uitgevoerd door opgeleid personeel van Wellnessboot of gespecialiseerde vrijwilligers.

ETEN & DRINKEN
Is het mogelijk om in de sauna, baden of rustruimtes te eten en/of drinken?

Het is niet toegestaan om te eten en/of drinken in sauna’s, baden of rustruimtes. Het is wel toegestaan in het restaurant, de lounge, in de tuin en op het zonnedek. Het is tevens niet toegestaan om zelf eten en/of drinken mee te nemen.

Ik ben veganistisch of vegetarisch, zijn er genoeg mogelijkheden voor mij?

We love Vega en samen met onze partner: @geenblaadjesla verspreiden we onze verliefdheid. Iedere maand serveren we een veganistisch gerecht. Dit kan een soepje, hoofdgerecht, salade of nagerecht zijn. Daarnaast staat op de menukaart van de Wellnessboot standaard verschillende opties voor vegetarische gasten. Ook voor veganistische gasten zijn er mogelijkheden. Geef dit altijd even aan bij de bediening, ze helpen u mee met het kiezen van het lekkerste gerecht.

Ik probeer aan mij calorieën inname te letten of zoveel mogelijk gezond te eten, kan dit?

De menukaart van de Wellnessboot staat vol met lekkere gerechten die tevens gezond zijn. Zo is er bijvoorbeeld een lekkere salade pakken tijdens de lunch, een frisse snackplank met groentes en dip en in de avond een heerlijke tikka masala. 

Ik probeer thuis zo min mogelijk eten te verspillen en lokaal ingrediënten te kopen, zijn jullie hier ook mee bezig?

We proberen op de Wellnessboot zo min mogelijk eten weg te gooien. Al het fruit, drankjes en verschillende groentes worden gebruikt om smoothies van te maken die na de opgieting worden uitgedeeld. Al het brood dat overblijft wordt netjes opgehaald door onze eigen boer Roy die zijn dieren er lekker van laat genieten. Daarnaast zijn er een aantal mooie samenwerkingen met lokale aanbieders die producten leveren. Zo serveren we een koekje van eigen deeg bij de koffie, aardbeien van de beroemde boer Jan en asperges uit het mooie Mill.

Is het nodig om een reservering te maken voor het eten?

Het is niet nodig om van tevoren een reservering te maken voor de lunch of het diner. 

Wat moet ik aan in de eetgelegenheden?

We vragen al onze gasten om een badjas te dragen in het restaurant, in de lounge en op het terras. Zo is het voor iedereen prettig om eten of drinken te nuttigen. Gasten die zich in de tuin of op het zonnedek bevinden zijn vrij om geen badjas te dragen. 

BEHANDELINGEN
Is het noodzakelijk om behandelingen van tevoren te reserveren?

Om teleurstelling te voorkomen is het van belang om behandelingen altijd van tevoren te reserveren. Reserveren kan via onze website: www.wellnessboot.nl.

Kan ik de tijd van mijn behandeling kiezen?

Het is niet mogelijk om de precieze tijd van een behandeling aan te geven. Door de juiste aankomsttijd en vertrektijd door te geven tijdens is er een richtlijn. Daarnaast wordt een behandeling altijd ingeboekt een half uur naar aankomsttijd en voor 21.00 uur. De tijden van de behandeling worden pas op de dag zelf gecommuniceerd.

Is het mogelijk dat behandeling tegelijkertijd plaatsvinden?

Wij doen altijd onze uiterste best om behandeling tegelijkertijd te plannen. We kunnen dit echter niet met zekerheid garanderen.

Hoe weet ik welke gezichtsbehandeling bij mij past?

Al onze medewerkers zijn professioneel getraind om te helpen bij het kiezen van de juiste behandeling. Al onze gezichtsbehandeling beginnen met een huidanalyse, op deze manier ontvang je altijd de behandeling die het beste bij je huidtype past. 

Hoe laat moeten we aanwezig zijn voor een behandeling?

Soms hebben we allemaal zo'n haast dat elke minuut telt. Kom echter 5-10 minuten te vroeg aan bij de behandeling en laat de receptioniste weten dat u bent gearriveerd. Wacht ontspannen af om de toon te zetten voor het naderende moment van rust.

Wat gebeurt er als ik te laat ben bij een behandeling?

We weten dat er soms onverwachte gebeurtenissen kunnen zijn. Als u 15 minuten te laat bent, wordt de duur van uw behandeling ook met een kwartier verkort. Wanneer u nog later aankomt, kunnen we niet garanderen dat de behandeling zal plaatsvinden. Denk er dus bij na dat bij het niet komen opdagen alsnog het volledige bedrag van de behandeling betaalt moet worden. Indien nodig kunt u de boeking wijzigen in overeenstemming met de beschikbaarheid van vrije tijden.

Zijn er kosten verbonden aan het verplaatsen van een behandeling binnen 24 uur?

Als u niet in staat bent om naar de geboekte behandeling te komen, laat het ons dan minstens 24 uur van tevoren weten, via e-mail info@wellnessboot.nl om kosten te voorkomen. Mocht u niet tijdig genoeg ons raadplegen dan worden de volledige kosten in rekening gebracht.

Is het nog nodig om een behandeling van tevoren te betalen?

Alle behandelingen die online gereserveerd worden kunnen online betaald worden of bij de receptie. 

Wat moet ik doen als ik een lichamelijke aandoening, handicap of allergie heb?

Informeer de Wellnessboot op het moment dat u uw afspraken maakt en de masseur/schoonheidsspecialiste aan het begin van de behandeling. U wordt geïnformeerd mocht een behandeling niet worden aanbevolen.

Is het mogelijk de producten aan te schaffen die tijdens de behandeling gebruikt worden?

De Wellnessboot heeft een volledig assortiment aan professionele spa producten, zodat u de voordelen thuis ook kunt ervaren. Het is mogelijk om producten aan het einde van de behandeling aan te schaffen of online opnieuw te bestellen zodat het naar u thuis wordt verzonden. 

Zijn er behandelingen die ik beter niet kan ondergaan wanneer ik zwanger ben?

Uw arts kan u het beste adviseren welke behandelingen veilig zijn. Wij raden aan om behandelingen met diepe druk en hitte te vermijden. Dit zijn bijvoorbeeld: de hammam behandelingen en hotstone massage. Tevens raden we de Himalaya-zoutsteenmassage en het Tranquillity deluxe ritueel af op elk moment tijdens de zwangerschap.

Minderjarige beleid

Jongvolwassen in de leeftijd 12-17 kunnen genieten van de volgende behandelingen:

  • Gezichtsbehandelingen
  • Voetmassage
  • Voet of hand behandeling
  • Lakken van de nagels (enkel als upgrade).

Daarbij moeten ze altijd begeleid worden door een ouder of begeleider gedurende de behandeling. 

RESERVEREN
Is het noodzakelijk om te reserveren?

Om teleurstelling te voorkomen is het van belang om de entree altijd van tevoren te reserveren. Iedere dag is er per entreevorm een maximum van aantal gasten om iedereen een kans te geven om ons resort te bezoeken. Reserveren kan via onze website: www.wellnessboot.nl.

Hoe kan ik een reservering wijzigen?

Als u niet in staat bent om naar de geboekte dag te komen, laat het ons dan minstens 24 uur van tevoren weten, via e-mail info@wellnessboot.nl om kosten te voorkomen. Houd daarbij het reserveringsnummer binnen bereik, deze vindt u in de e-mail bevestiging. 

Kan ik online reserveren voor meerdere personen?

Ja het is mogelijk om een reservering te maken voor meerdere personen. Daarbij is het wel belangrijk dat jullie gebruik maken van dezelfde entree vorm. Bij behorende massages, behandelingen of arrangementen kunnen los per persoon bijgeboekt worden. 

Mijn e-ticket is verlopen, kan ik deze verlengen?

Bij sommige tickets is het mogelijk om ze te verlengen hiervoor kunt u contact opnemen via de e-mail info@wellnssboot.nl

Ontvang ik een bevestiging via de e-mail wanneer ik online reserveer?

Wanneer u alle stappen van het online reserveren succesvol doorloopt ontvangt u een bevestiging. Deze bevestiging wordt binnen 5 minuten naar het ingevulde e-mailadres gestuurd. Check altijd even de ongewenste e-mail box.

Wat moet ik doen als ik geen bevestiging krijg?

Wanneer u zeker weet dat alle stappen van het online reserveren zijn voldaan zal er altijd een bevestiging volgen via de e-mail. Heeft u deze alsnog niet ontvangen? Neem dan contact op met: info@wellnessboot.nl.

Ik wil graag een bevestiging van mijn betaling, waar kan ik die vinden?

Wanneer de reservering compleet is krijgt u een e-mail met daarin de aangekochte vouchers en tevens een factuur.

Waarom moet ik mijn telefoonnummer achterlaten?

We vragen altijd naar het telefoonnummer van onze gasten zodat we contact kunnen opnemen wanneer er vragen zijn. Ook is het mogelijk dat een behandeling van tijdstip is gewijzigd of u persoonlijke bezittingen vergeten bent. 

Welke persoonlijke informatie van mijn wordt bewaard?

De Wellnessboot slaat zo min mogelijk data op, we gebruiken enkel gegevens die nodig zijn om een reservering te maken. Meer informatie omtrent dit onderwerp is terug te vinden in de privacyverklaring.

Hoe kan ik betalen?

Er zijn verschillende betalingsmethoden waarvan u gebruik kunt maken:

  • Ideal
  • Creditcard
  • Mistercash (België)
  • Sofortüberweisung (Duitsland)
  • Betalen bij de receptie
Kan ik betalen met een cadeaukaart?

Heeft u een cadeaukaart van de Wellnessboot? Daarmee kunt u betalen door te kiezen voor betalen bij de receptie tijdens het onlinereserveringsproces. Neem de kaart altijd mee naar het resort, anders kan deze niet gebruikt en verwerkt worden.

GIFTCARDS
Ik heb een voucher of giftcard van een derde partij moet ik deze meenemen?

Ja het is altijd noodzakelijk om een gift card of voucher mee te nemen. Wanneer het niet mogelijk is om deze te laten zien kan de korting of waarde niet verrekend worden.

ALGEMEEN
Waar kan ik parkeren?

Gratis parkeren is mogelijk in de parkeergarage van de Wellnessboot, deze is enkele stappen verwijderd van het resort. 

Is het toegestaan om te roken?

Het roken van (e) sigaretten is niet toegestaan in onze wellness- en saunafaciliteiten. Enkel in de aangewezen rookzones is het mogelijk om te roken. 

Zit het hotel vast aan de Wellnessboot?

City Resort Mill zit op een steenworp afstand van de Wellnessboot. Bij de incheck van het hotel zal de receptioniste uitleggen hoe u de Wellnessboot kan bereiken vanuit het hotel. Vervoer is niet nodig want het resort ligt er dichtbij.

Zijn er speciale damesdagen?

De Wellnessboot hanteert geen speciale damesdagen, iedereen is altijd van harte welkom. 

Is de Wellnessboot rolstoel toegankelijk?

Ons wellnessresort is helaas niet ingericht voor minder valide gasten. Doordat er veel trappen zijn en kleine opstapjes kan dit als zeer lastig ervaren worden. Er zijn tevens geen personenliften.